Uputstva

Najčešća pitanja i odgovori

  • 1. Da li mi je potrebna viza za ulazak u Republiku Srbiju?

    U zavisnosti od državljanstva stranca i tipa putne isprave za ulazak u Republiku Srbiju Vam može biti potrebna viza. Putem https://www.mfa.gov.rs/gradjani/ulazak-u-srbiju/vizni-rezim možete proveriti da li dolazite iz države viznog ili bezviznog režima. Nosiocima putnih isprava izdatih po međunarodnim konvencijama (za izbeglice, apatride i sl.) viza je potrebna bez obzira na to koja država je izdala navedeni dokument.

  • 2. Šta je viza C?

    Viza za kraći boravak (viza C) je odobrenje za ulazak u Republiku Srbiju, tranzit preko teritorije Republike Srbije ili boravak na teritoriji Republike Srbije do 90 dana u bilo kom periodu od 180 dana, računajući od dana prvog ulaska.

  • 3. Koliko iznosi taksa za podnošenje zahteva za vizu C?

    Taksa za vizu C iznosi 60 evra (plaćanje će biti izvršeno u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD) po srednjem kursu Narodne Banke Srbije). Nosioci pasoša Kine, Jermenije, Malija, Pakistana i Sirije oslobođeni su plaćanja takse za izdavanje vize, na osnovu bilateralnih ugovora.

  • 4. Šta je viza D?

    Viza za duži boravak (viza D) je odobrenje za ulazak i boravak na teritoriji Republike Srbije u trajanju od 90 do 180 dana.

  • 5. Koliko iznosi taksa za podnošenje zahteva za vizu D?

    Taksa za vizu D iznosi 30 evra ( plaćanje će biti izvršeno u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD) po srednjem kursu Narodne Banke Srbije). Nosioci pasoša Kine, Jermenije, Malija, Pakistana i Sirije oslobođeni su plaćanja takse za izdavanje vize, na osnovu bilateralnih ugovora.

  • 6. Koju dokumentaciju je potrebno da priložim prilikom apliciranja za vizu?

    Koja se dokumentacija prilaže zavisi od Vašeg državljanstva, tipa dokumenta sa kojim nameravate da uđete u Republiku Srbiju i osnova Vašeg boravka. Detaljnije informacije po ovom pitanju možete pronaći popunjavanjem ankete putem

    https://welcometoserbia.gov.rs/anketa.
  • 7. Da li se viza izdaje u elektronskom obliku?

    Viza u elektronskom obliku se još uvek ne izdaje. Potrebno je da posetite diplomatsko-konzularno predstavništvo koje Vam je odobrilo zahtev, kako bi Vam viza bila uneta u putnu ispravu sa kojom nameravate da uđete u Republiku Srbiju.

  • 8. Kako se dobija viza za kraći boravak za nosioce pasoša NR Kine – Tajvan?

    Nosioci pasoša NR Kine – Tajvan zahtev za izdavanje vize za kraći boravak (viza C) mogu da podnesu lično u nadležnom diplomatsko-konzularnom predstavništvu ili preko portala https://welcometoserbia.gov.rs.

    Ukoliko se zahtev za izdavanje vize za kraći boravak (viza C) podnosi lično viza se izdaje isti dan, a ukoliko se podnosi elektronskim putem potrebno je zakazati termin u nadležnom diplomatsko konzularnom predstavništvu Republike Srbije za preuzimanje vize.

  • 9. Ukoliko je zahtev za vizu odobren da li moram lično otići u diplomatsko-konzularno predstavništvo?

    Nakon što je Vaš zahtev za izdavanje vize odobren, potrebno je da kontaktirate diplomatsko-konzularno predstavništvo Republike Srbije preko koga ste podneli zahtev, kako biste dogovorili način dostavljanja putne isprave radi unošenja vizne nalepnice. U određenim slučajevima neophodno je Vaše lično prisustvo.

  • 10. Na koji način se mogu informisati o statusu mog zahteva?

    Status Vašeg zahteva u svakom trenutku možete proveriti putem https://evisa.welcometoserbia.gov.rs/myrequests/index.

    Ukoliko ste podneli zahtev za Vizu sva obaveštenja od nadležnog organa stizaće putem elektronske pošte, na imejl adresu koju ste koristili prilikom kreiranja naloga na portalu Welcome to Serbia.

    Sva obaveštenja o vezi zahteva podnetog za boravak i Jedinstvenu dozvolu biće Vam poslata u Vaše elektronsko sanduče. Vašem elektronskom sandučetu pristupate nakon prijave na portal https://welcometoserbia.gov.rs.

  • 11. Na koji vremenski period se odobrava privremeni boravak ili Jedinstvena dozvola?

    Privremeni boravak može se odobriti u trajanju do tri godine i može se produžavati na isti period, u zavisnosti od osnova boravka.

  • 12. Koliko iznosi taksa za podnošenje zahteva za privremeni boravak ili jedinstvenu dozvolu?

    Taksa za privremeni boravak/jedinstvenu dozvolu obuhvata:

    • taksu za podnesak 380,00 RSD;

    • taksu za odobrenje privremenog boravka/jedinstvenu dozvolu 20.790,00 RSD.

    Za privremeni boravak je omogućeno plaćanje karticom i opštom uplatnicom.

    Izuzeci:

    Taksa za odobrenje privremenog boravka po osnovu bračne ili vanbračne zajednice sa državljaninom Republike Srbije ili srodstvo sa državljaninom Republike Srbije – 10.395,00 RSD.

    Ukoliko je stranac državljanin Severne Makedonije, Mongolije, Kipra i Belorusije plaća samo taksu za podnesak.

  • 13. Šta je jedinstvena dozvola?

    Jedinstvena dozvola je dozvola za privremeni boravak i rad stranca u Republici Srbiji. Zahtev za jedinstvenu dozvolu možete podneti isključivo elektronskim putem preko portala https://welcometoserbia.gov.rs.

    Jedinstvena dozvola može biti izdata po osnovu zapošljavanja ukoliko je neki od bližih razloga:

    • Zapošljavanje po osnovu Ugovora o radu ili drugog ugovora kojim se ostvaruju prava u skladu sa Zakonom o radu;

    • Samozapošljavanje;

    • Upućeno lice;

    • Kretanje u okviru privrednog društva;

    • Nezavisni profesionalac;

    • Osposobljavanje i usavršavanje.

  • 14. Ko može podneti zahtev za jedinstvenu dozvolu?

    Zahtev za jedinstvenu dozvolu može podneti fizičko lice ili poslodavac u ime fizičkog lica. Ukoliko zahtev podnosi fizičko lice samostalno, neophodno je da ima kreiran nalog na portalu za elektronsku identifikaciju (https://eid.gov.rs/sr-Cyrl-RS/kako-registrovati-eid-nalog).

    Ukoliko zahtev podnosi poslodavac neophodno je da ima kreiran nalog na portalu eUprava, da se prijavi, kao i da zakonski zastupnik ovlasti lice i dodeli mu ulogu „Rad sa strancima“.

    Uloga „Rad sa strancima“ omogućava grupno podnošenje zahteva za Vizu D svrha putovanja „zapošljavanje“ i Jedinstvenu dozvolu za boravak i rad. Detaljno uputstvo za poslodavce možete pronaći na https://euprava.gov.rs/zahtevi_za_strance.

  • 15. Kako mogu da popunim prijavu potrebe za zapošljavanjem (PPZ)?

    Uslugu „Prijava potrebe za zapošljavanjem“ možete naći na sledećem linku https://euprava.gov.rs/usluge/6835. ukoliko ste privredno društvo ili preduzetnik. PPZ možete popuniti i na Portalu za strance, prilikom podnošenja zahteva.

  • 16. Na koji način ću dobiti odluku nadležnog organa?

    Sva obaveštenja, rešenja i druga akta u vezi zahteva za boravak i Jedinstvenu dozvolu nadležni organ dostavlja isključivo putem eSandučeta, ukoliko ste zahtev za privremeni borvak ili jedinstvenu dozvolu podneli elektronskim putem. Ukoliko ste zahtev podneli kao poslodavac, obaveštenja će pristizati u eSanduče pravnog lica.

    Napomena: Uloga „Rad sa strancima“ ne omogućava pristup eSandučetu, već se mora dodeliti posebno.

  • 17. Koji dokument Republika Srbija izdaje kada odbori privremeni boravak strancu?

    Dozvola za privremeni boravak, odnosno dozvola za privremeni boravak i rad (Jedinstvena dozvola) izdaje se u vidu biometrijskog dokumenta, u obliku kartice.

  • 18. Da li mogu sa Potvrdom o prijemu zahteva da napustim Republiku Srbiju i ponovo uđem dok je još uvek zahtev u obradi?

    Dok je zahtev u obradi možete da napustite Republiku Srbiju ukoliko ste iz zemlje bezviznog režima. Ukoliko dolazite iz zemlje viznog režima u periodu važenja vize možete napustiti zemlju, ali za svaki ulazak je potrebna validna viza. Potvrda o prijemu zahteva ne može da zameni vizu.

  • 19. Prilikom popunjavanja zahteva sam pogrešno uneo/la određene podatke, na koji način to mogu da ispravim?

    Promena podataka zahteva može se menjati isključivo ukoliko je status zahteva u dopuni. Nadležni organ će proveriti zahtev i ukoliko Vam bude zahtevao dopunu moći ćete da uradite korekciju u skladu sa uputstvom koje Vam dostave.

  • 20. Uplatio/la sam taksu pre podnošenja zahteva. Kako mogu da dodam potvrdu?

    Uplate koje su izvršene van ovog Portala ne mogu se uzeti u obzir. Podnošenje zahteva putem Portala podrazumeva plaćanje na poslednjem koraku kako bi zahtev bio prosleđen nadležnom organu.

  • 21. Kada će biti doneta odluka po pitanju mog zahteva?

    Status zahteva možete pratiti putem Portala gde ste podneli zahtev. Nadležni organ odlučuje po zahtevu i u zavisnosti od toga da li su ispunjeni uslovi, donosi odluku.

  • 22. Ko sve može da podnese zahtev putem Portala za strance?

    Sva lica koja imaju 18 ili više godina u mogućnosti su da podnesu zahtev za privremeni boravak ili vizu putem Portala za strance. Zahtevi za maloletna lica podnese se isključivo lično kod nadležnog organa.

  • 23. Da li se preko Portala može dobiti potvrda o plaćenoj taksi prilikom podnošenja zahteva za privremeni boravak ili vizu?

    Preko Portala za strance nije moguće dobiti potvrdu o izvršenoj uplati.

  • 24. Želeo/la bih da otkažem/obustavim zahtev podnet putem Portala za strance. Da li je to moguće?

    Nije moguće otkazati zahtev podnet preko Portala za strance. U slačaju da je potrebno obustaviti odlučivanje po zahtevu, na osnovu potrebe podnosioca, potrebno je da se lice obrati nadležnom organu.

  • 25. Prilikom pokušaja apliciranja za produženje boravka sistem mi traži da unesem broj vize koju nemam jer je u pitanju produženje boravka, šta je potrebno da uradim?

    Ukoliko sistem prilikom apliciranja za produženje boravka traži broj vize, znači da ste nalog registrovali bez evidencionog broja za strance (EBS).

    U tim sutuacijama se smatra da je u pitanju inicijalni boravak i traži se unos broja vize ili datum ulaska u Republiku Srbiju ukoliko dolazite iz zemlje bezviznog režima. Potrebno je da se obratite podršci putem mejla office@ite.gov.rs i zatražite brisanje postojećeg naloga. Nakon toga je potrebno da uradite registraciju novog naloga sa EBS brojem.

  • 26. Kako da dopunim zahtev za vizu?

    Ukoliko ste zahtev za Vizu podneli putem Portala za strance, dopunu radite na portalu i moguća je samo ukoliko je status Vašeg zahteva u dopuni. Sve dok Vaš zahtev nema odgovarajući status niste u mogućnosti da uradite dopunu zahteva.

  • 27. Kako da dopunim zahtev za boravak i Jedinstvenu dozvolu?

    Ukoliko ste zahtev za boravak / jedinstvenu dozvolu podneli putem Portala za strance, dopunu radite na portalu i moguća je samo ukoliko je status Vašeg zahteva u dopuni. Sve dok Vaš zahtev nema odgovarajući status niste u mogućnosti da uradite dopunu zahteva. U Vaše elektronsko sanduče na Portalu za strance dobićete dokument koji sadrži informaciju šta je predmet dopune.

    Ukoliko je zahtev za Jedinstvenu dozvolu podneo poslodavac, zahtevi za dopunu će biti dostavljeni u elektronsko sanduče poslodavca/pravnog lica.

Na vrh